Artyści

Electric Primitivo
osiadli w Szwajcarii kompozytorzy i wykonawcy Arturo Corrales i Gilbert Imperial spotkali się przy pracy nad projektami Vortex Ensemble. Ich wspólne zainteresowanie muzyką współczesną i elastyczność w doborze stylów muzycznych dały początek niniejszej formacji, opartej na użyciu gitary elektrycznej, designu dźwiękowego, elektroniki na żywo, światła, teatru muzycznego i projekcji wideo. Artyści dorastali słuchając m.in. muzyki rockowej. Elektryczność jest w DNA tego duetu. Jego brzmienie bywa masywne, zniekształcone i agresywne, ale potrafi być także subtelne, niemal niesłyszalne. Obaj wykonawcy sięgają po całkowicie swobodną improwizację, ale i muzykę notowaną, partytury graficzne i konceptualne, trudne i złożone riffy oraz interakcje wideo, którymi zajmuje się współpracujący z muzykami artysta sztuk wizualnych Lòtzio Andrea Carlotto.

Grupa Wokalna Putni (Ptaki) została założona w 1993 roku w Rydze przez ośmiu śpiewaków z czołowych profesjonalnych chórów na Łotwie. Kobiecy zespół wokalny jest szanowany za piękne brzmienie i odważne programowanie koncertów. Zespół zdobył szerokie uznanie za swoje koncerty na Łotwie, w Europie, Australii, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Grupa zdobyła wiele nagród, w tym Grand Prix w pięciu międzynarodowych konkursach. Ich programowanie łączy tradycyjną muzykę łotewską, nowe kompozycje kompozytorów łotewskich i zagranicznych oraz elementy muzyki jazzowej i rockowej. Od momentu powstania grupa dokonała prawykonań ponad 100 nowych utworów kompozytorów łotewskich i zagranicznych oraz nagrała siedem płyt CD.

Michał Jacaszek
kompozytor, multiinstrumentalista, aranżer, jeden z najbardziej oryginalnych przedstawicieli polskiej muzyki elektronicznej i elektroakustycznej. Urodził się w 1972 w Mrągowie, mieszka i tworzy w Gdańsku. Nagrywa i wydaje płyty jako Jacaszek. Ma na swoim koncie kilka autorskich albumów, ilustracje muzyczne do poezji i prozy, muzykę teatralną i filmową oraz słuchowiska. Współpracuje z muzykami, choreografami, artystami tworzącymi nowe media i performerami, a także z malarzami, poetami, pisarzami. Jest jednym z kuratorów Festiwalu C3 – Club Contemporary Classical oraz członkiem Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej.

Marsija
trójmiejska wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, znana głównie z formacji Loco Star. Jej twórczość można zaliczyć do nurtu tzw. alternatywnego popu lub elektroniki sensualnej. Jej wokal można również usłyszeć na płytach Smolika, Foxa i Daniela Blooma.

Emil Miszk trębacz, aranżer i kompozytor jazzowy, członek gdańskiego zespołu Algorhythm. Naukę gry na trąbce zaczął w 1998 r. w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Lęborku. Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku. Laureat Fryderyka 2019 w kategorii «Debiut Roku – Jazz».

Moscow Contemporary Music Ensemble
(MCME) został założony w 1990 roku przez Jurija Kasparowa, pod patronatem słynnego rosyjskiego kompozytora Edisona Denisova. Zespół skupia się na promowaniu muzyki XX i XXI wieku. Jest to najważniejszy rosyjski zespół kameralny i składa się z najlepszych rosyjskich muzyków specjalizujących się w muzyce współczesnej. MCME regularnie występuje w wielu różnych lokalizacjach w Rosji (80 miast) i na całym świecie (28 krajów). Zespół gościł na najlepszych scenach koncertowych oraz brał udział w największych międzynarodowych festiwalach, takich jak „Moscow Biennale for Contemporary Art”, „DiaghilevFest” (Rosja, Perm), „Radio-France presences” (Paryż), „FrankfurtFest”, „Maerzmusik -Berlinerfestspiele” (Niemcy), „Gaudeamus music week ”, „Noc nieoczekiwanych” (Holandia), „Warszawska jesień ”(Polska), „Klangspuren” (Austria), „Tranasrt” (Włochy).
.

NeoQuartet
kwartet smyczkowy złożony z absolwentów Akademii Muzycznych w Gdańsku, Warszawie i Lucernie. NeoQuartet jest jednym z najciekawszych i najprężniej działających zespołów specjalizujących się w muzyce współczesnej w Europie. Zespół jest laureatem prestiżowej Pomorskiej Nagrody Artystycznej za rok 2018. Był również nominowany do szeregu innych nagród (Sztorm Roku, Fryderyki). Grupa ma na koncie dziesięć płyt CD wydanych dla polskich, niemieckich, greckich i amerykańskich wytwórni. Od 2017 roku NeoQuartet poszerzył swoje instrumentarium o elektryczne instrumenty smyczkowe midi, syntezatory oraz loopery. Projekt Neo Electric Quartet jest unikatowym zjawiskiem na światowej scenie muzyki nowej.
NeoQuartet koncertuje w Polsce, jak i poza jej granicami (Ukraina, Szwajcaria, Rosja, Włochy, Litwa, Francja, Chiny, Finlandia, Estonia, Niemcy, Dania, Szwecja, Słowacja, Korea Południowa, Japonia, USA – Carnegie Hall). Ma na swoim koncie udział w takich festiwalach jak: Gdański Festiwal Muzyczny, Międzynarodowy Festiwal Sopot Classic, Ukrainian Biennale of New Music, Festiwal im. J. Waldorfa w Radziejowicach, Dni Muzyki Nowej , Musica Electronica Nova, Festiwal Kontrasty (Lwów), Another Space Festival, (Moskwa), Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna, Beijing Moderne, ASEAN Music Week, Shanghai New Music Week, Randfestspiele – Berlin, Autumn Fest Festival – Tallin, ReMusik – Sankt Petersburg, Afekt festival – Tartu, Daegu International Contemporary Festival, Klang Festival – Kopenhaga i inne.

Orkiestra Muzyki Nowej

założona w 1996 roku Orkiestra Muzyki Nowej jest najstarszym polskim zespołem specjalizującym się w wykonawstwie muzyki współczesnej, który od ponad 20 lat nieprzerwanie prowadzi intensywną działalność artystyczną. OMN ma w swoim dorobku blisko 150 światowych prawykonań oraz szereg pierwszych w Polsce prezentacji najwybitniejszych dzieł współczesnych. OMN stale gości na najważniejszych polskich festiwalach takich jak: „Warszawska Jesień”, „Musica Polonica Nova”, „Międzynarodowe Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich”, „Festiwal Prawykonań”, „Nostalgia Festival”, „Warszawskie Spotkania Muzyczne”, „Katowice – Kultura Natura” i wiele innych. Często jest zapraszana na znaczące zagraniczne festiwale muzyczne (“Bejing Modern” w Pekinie, “Melos Ethos” w Bratysławie, “Klang Festival” w Kopenhadze, “Bridges Festival” w Wiedniu, “New Music Marathon” w Pradze, “Aksamitna Kurtyna” we Lwowie, “Anima Mundi” w Pizie, “Hindsgavl Festival”) oraz w wielu ważnych ośrodkach muzycznych (Oslo, Paryż, Mons, Freiburg, Tallin).

Monika Pasiecznik
krytyczka muzyczna i kuratorka, felietonistka „Odry”. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikuje w takich fachowych czasopismach muzycznych, jak „Glissando” (Polska), „Dissonance” (Szwajcaria), „Neue Zeitschrift für Musik” (Niemcy), „MusikTexte” (Niemcy), „Positionen” (Niemcy), „World New Music Magazine” (Belgia), „Spuren” (Austria) i in. Współpacuje z Polskim Radiem (Dwójka), „dwutygodnikiem”, „Didaskaliami”, „Notesem na 6 tygodni” i in. Autorka książki „Rytuał superformuły” o Karlheinzu Stockhausenie (Krytyka Polityczna 2011).

Miłosz Pękala
ukończył z wyróżnieniem studia w klasie perkusji Stanisława Skoczyńskiego na Akademii Muzycznej w Warszawie. Studiował także w Królewskiej Duńskiej Akademii Sztuk w Kopenhadze u Gerta Mortensena. W 2014 doktoryzował się tamże w dziedzinie sztuk muzycznych, dyscyplina instrumentalistyka. W 2019 habilitował się na podstawie dzieła Monopercussion – Miłosz Pękala płyta CD. Wykłada w Zakładzie Harfy, Gitary i Perkusji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.Specjalizuje się w grze na wibrafonie, zestawach multiperkusyjnych oraz instrumentach latynoamerykańskich. Wykonuje zarówno muzykę współczesną, rozrywkową oraz etniczną. Od 2002 jest członkiem duetu Hob-beats (z Magdaleną Kordylasińską). Od 2005 do 2020 współtworzył kwartet Kwadrofonik.

Trond Reinholdtsen ur. 1972 w Oslo, absolwent Norweskiej Akademii Muzycznej. Jego pierwsze utwory cechowała modernistyczna złożoność w stylu niemieckim. Występował też jako śpiewak z zespołem muzyki dawnej Nordic Voices. Potem jego muzyka zaczęła rozwijać się w stronę ekstremalnej performatyki: czysta muzyka została połączona z rozmaitymi pozamuzycznymi formami ekspresji, jak eseistyczne wstawki, filmowanie na żywo, a także z elementami w rodzaju faktów statystycznych; utwory te nazwał oprami. Jego oryginalne performanse były pokazywane m.in. na Huddersfield Contemporary Music Festival czy Donaueschinger Musiktage. Założył gazetę muzyczną „Parergon”. Współpracuje z zespołami asamisimasa (Oslo) i Plus-Minus (Londyn), a także pianistą Markiem Knoopem (Londyn). W dziedzinie teatru jego artystycznymi partnerami są Vegard Vinge i Ida Müller (Volksbühne Berlin).

Marek Rogulus Rogulski
urodzony w Gdańsku w roku 1967. Artysta intermedialny, performer, muzyk. Zajmuje się projektami interdyscyplinarnymi, także fotografią i filmem video oraz prowadzi działalność w ramach Ośrodka Badań Przestrzeni Wewnętrznej.

Bartłomiej Sutt
perkusista, multiinstrumentalista – ukończył The Royal Danish Academy of Music oraz Haute école des arts du Rhin Strasbourg. Od października jest studentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie dr.hab Miłosza Pękali. Grand prix oraz nagrody i miejsca zajęte na międzynarodowych konkursach dały mu szanse na współprace z wieloma artystami oraz kompozytorami takimi jak: les Percussions de Strasbourg, Anders Astrand, prof. Emmanuel Sejourne, prof. John H. Beck, Piotr Komorowski, Kirsten Milenko, Bohdan Riemer oraz prof. John Wooton. Jako młody artysta przykłada wielką wagę do poznawania i bycia na bieżąco z trendami panującymi w muzyce dlatego właśnie udziela się takich festiwalach jak PULSAR czy Festiwal Muzyki Współczesnej NOWA MUZYKA dzięki czemu czynnie wspomaga rozwój muzyki nowej, bez której nasz muzyczny świat nie miałby szans na dalszy rozwój.

Jennifer Torrence
perkusistka z Oslo, performerka, badaczka sztuki, improwizatorka, artystka współpracująca, kuratorka, nauczycielka – specjalizująca się w muzyce współczesnej. Jej praktyka opiera się na pracy zespołowej, performatywnej i multimedialnej. Artystka w swojej twórczości bada takie tematy, jak ciało, hałas, niepewność, queer i wspólne tworzenie. Występowała w różnych obsadach w dwudziestu czterech krajach na czterech kontynentach. Obecnie jest członkiem tria Pinquins oraz badaczem artystycznym i nauczycielem perkusji w Norweskiej Akademii Muzycznej.

Małgorzata Walentynowicz
absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, Hochschule für Musik Theater und Medien w Hanowerze, a także Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, gdzie z wyróżnieniem ukończyła studia w zakresie interpretacji muzyki współczesnej pod kierunkiem Nicolasa Hodgesa.
Laureatka I Nagrody 37. edycji Gaudeamus Interpreters Competition w Amsterdamie i I Nagrody w konkursie The Yvar Mikhashoff Trust for New Music w Buffalo (NY, USA). Otrzymała także nagrodę Letnich Kursów Nowej Muzyki w Darmstadt za doskonałość interpretacji.
Nominowana do Classical:NEXT Innovation Award 2017 w Rotterdamie.
Często i chętnie wykonuje utwory wykorzystujące elektronikę, samplery i multimedia, jak również kompozycje z elementami teatru muzycznego i sztuki perfomance. Koncertuje solo, z orkiestrami oraz z zespołami kameralnymi – jest pianistką w zespole Ensemble Garage z Kolonii oraz the New European Ensemble z Hagi.
Występowała w wielu krajach podczas najbardziej cenionych festiwali muzyki współczesnej m.in. na festiwalu Warszawska Jesień, Ultraschall i MaerzMusik w Berlinie, Acht Brücken w Kolonii, Klangspuren w Innsbrucku, Rainy Days w Luxemburgu, Letnich Kursach Nowej Muzyki w Darmstadt, Wittener Tage für neue Kammermusik, SPOR w Aahrus, KLANG, ISCM World New Music Days, Huddersfield Contemporary Music Festival, Musica Electronica Nova i Musica Polonica Nova we Wrocławiu, Sacrum Profanum, Poznańska Wiosna Muzyczna, Cairo Contemporary Music Days, Tzlil Meudcan w Tel Aviwie.
Jako solistka współpracowała z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej, Polską OrkiestąRadiową Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Muzyki Nowej, Illinois Modern Ensemble i Ensemble Neofonia.
Dokonała nagrań dla wytwórni WERGO, DUX, Genuin (płyta otrzymała w 2017 roku nagrodę niemieckich krytyków muzycznych), Bôłt Records oraz polskich i niemieckich rozgłośni radiowych.
Stefan Wesołowski 
kompozytor, skrzypek i producent muzyczny, absolwent Académie Musicale de Villecroze we Francji. Związany z amerykańską wytwórnią płytową Important Records, francuską Ici D’ailleurs i brytyjskim publisherem Mute Song. Twórca muzyki do spektakli teatralnych, filmów i instalacji artystycznych. Wesołowski wydał dwa autorskie albumy. Jego debiutancka płyta Kompleta została wydana w Polsce w 2008 roku przez Gusstaff Records / Fundację Pointa przy wsparciu Narodowego Centrum Kultury. Kolejny album Wesołowskiego Liebestod został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności w październiku 2013 roku na festiwalu Unsound. Wydany przez Important Records materiał został entuzjastycznie przyjęty przez międzynarodową krytykę. Wpływowy amerykański portal Indie Shuffle opisał album jako „prawdziwy narkotyk”, kanadyjski magazyn Textura ocenił go jako „prowokujący, zaskakujący i poruszający”, a holenderski Caleidoscoop jako „zapierające dech w piersiach arcydzieło”.

Martyna Zakrzewska
pianistka, solistka i kameralistka specjalizująca się w wykonawstwie muzyki współczesnej. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dra hab. Mariusza Sielskiego i dr Mileny Kędry, a także studiów Neue Klavier Musik w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii, gdzie uczyła się w klasie prof. Pierre’a-Laurenta Aimarda i prof. Davida Smeyersa. Zdobywczyni nagrody specjalnej w X Konkursie Muzyki XX i XXI Wieku dla Młodych Wykonawców w Radziejowicach. Wystąpiła na wielu festiwalach: Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, MUSICA MODERNA, Audio Art, aXes, ELEMENTI, Acht Brücken, 7 Nurtów, NeoArte, Mosty, TRZY-CZTE-RY. Od 2014 roku współtworzy zespół Spółdzielnia Muzyczna contemporary ensemble.

Tickets and passes:

Tickets and passes can be bought via https://festiwalneoarte.interticket.pl/ up to 30 minutes before concerts.

20 zł

normal

15 zł

reduced price

100 zł

7-days pass

75 zł

7-days pass - reduced price