ASIAN PERSPECTIVE

Program:
Jinsoo Kim – In the frost at dawn na trio smyczkowe (2024)

Tęsknota wypełnia mnie szronem o świcie jesieni. Pieśń tęsknoty, za którą tęskniłem całą noc, stała się biała i pokryta szronem. Rzeka płynie cicho, a zimny wiatr wciąż wieje chłodno w moją twarz, ale ciepłe wspomnienie wciąż pozostaje w moim sercu.

Hyojoo Kim – Fanciful Musings on Play na kwartet smyczkowy (2012/2024)

Wracając pamięcią do mojego dzieciństwa, przypominam sobie, jak spędzałem niezliczone godziny na świeżym powietrzu z przyjaciółmi. Chcę przywołać ducha i energię tych cenionych chwil, czerpiąc inspirację z zabawy, w którą często się bawiłem – Hide and Seek, Jumping on Spot i Sledding.

Shinhye Lee – Magnetic field na skrzypce i wiolonczelę (2024)

Próbowałem wyrazić przestrzeń utworzoną przez siłę magnetyczną w brzmieniu skrzypiec i wiolonczeli. Dwa bieguny magnetyczne magnesu, biegun N i biegun S, zostały ustawione w każdym instrumencie, aby wyrazić kierunek linii siły magnetycznej i pola magnetycznego, a działanie siły odpychającej i przyciągającej miało być zrealizowane muzycznie.
Duration of Work : 6’00”

Jaekyung Lim – Samulnori na kwartet smyczkowy (2024)

„Samulnori” to tradycyjny koreański występ perkusyjny. Ten Samulnori składa się z czterech instrumentów perkusyjnych, które reprezentują grzmoty, deszcz, chmury i wiatr: Cztery rodzaje bębnów/instrumentów metalowych, każdy o innej barwie, symbolizują różne charaktery i łączą się, tworząc zespół. Podobnie ten utwór koncentruje się na rozproszeniu, zbieżności i ponownym rozproszeniu czterech różnych rytmów.

Jisoon Choi – Echoes of a Cacophonic Mind na wiolonczelę solo (2024)

Podczas burzy silne drzewo może się złamać, podczas gdy elastyczna trawa ugina się pod wpływem wiatru. Adaptacja jest często mądrzejsza niż sztywne trzymanie się swojej pozycji. Stając w obliczu niekontrolowanych okoliczności, nie karć się za to, że wydajesz się umniejszony. Zysk często wymaga straty, więc pielęgnuj odwagę, aby akceptować z wdziękiem. Jesteśmy istotami przejściowymi, kontemplującymi nasze pochodzenie i przeznaczenie w nurcie istnienia.

POWRÓT

Wykonawcy:

NeoQuartet – jest jednym z najciekawszych i najprężniej działających zespołów specjalizujących się w muzyce współczesnej w Europie. Jest laureatem prestiżowej Pomorskiej Nagrody Artystycznej. Był również nominowany do szeregu innych nagród (Sztorm Roku, Fryderyki). Zespół ma na koncie dwanaście płyt CD wydanych dla polskich, niemieckich, greckich i amerykańskich wytwórni.
Od 2017 roku NeoQuartet poszerzył swoje instrumentarium o elektryczne instrumenty smyczkowe midi, syntezatory oraz loopery, tworząc unikatowe zjawisko na światowej scenie muzyki nowej. W roku 2022 miała swoją premierę pierwsza płyta zespołu z autorską muzyką. Album „String Theory” wyznaczył nowe kierunki rozwoju kwartetu smyczkowego w XXI wieku.
NeoQuartet koncertuje w Polsce, jak i poza jej granicami. W latach 2012 – 2021 wykonał ponad 500 koncertów niemal  na całym świecie, grając  między innymi w tak prestiżowych salach jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, czy Forbidden City Concert Hall w Pekinie.
Tworzą go: Karolina Piątkowska – Nowicka (1 skrzypce), Paweł Kapica (2 skrzypce), Michał Markiewicz (altówka) i Krzysztof Pawłowski (wiolonczela).
Zespół jest organizatorem własnego festiwalu NeoArte – Syntezator Sztuki, który corocznie od 2012 roku odbywa się w Gdańsku.
POWRÓT

Skip to content