BOZZINI QUARTET
Program:
Ana Sokolović (CA) – Commedia de’ll Arte
Commedia dell’arte – niewyczerpane źródło postaci – robiła na mnie wrażenie od dzieciństwa. Postacie, początkowo teatr improwizacji ulicy we Włoszech, prezentują prawdziwie archetypy postaci każdego społeczeństwa na świecie. Żywe, zabawne, wzruszające, śmieszne, wybujałe, przebiegłe lub sarkastyczne, każda postać zainspirowała jeden z ruchów mojej pracy. Ten cykl łączy trzy kompozycje na kwartet smyczkowy połączone tym samym tematem.
Cassandra Miller (CA) – Warblework
Ten utwór ma niezwykłe pochodzenie. Lata temu, aby opuścić mój dom na zachodnim wybrzeżu Kanady, aby studiować kompozycję w Europie, zebrałem pieniądze na podróż, sprzedając jeszcze nienapisane takty muzyczne każdemu, kogo kiedykolwiek spotkałem. Rezultatem była ogromna prowizja od ponad sześćdziesięciu przyjaciół, rodziny i członków społeczności. W 2011 roku, z pomocą Quatuor Bozzini, w końcu dotrzymałem obietnicy i stworzyłem utwór Warblework.
Każdy z czterech ruchów Warblework (warble = ćwierkanie) opiera się na śpiewie ptaków — w szczególności czterech drozdów, których śpiewy podążają za serią harmoniczną. Kiedy ten śpiew ptaków jest spowolniony, ujawniają one niezwykle ludzkie melodie. Te cztery ruchy tworzą zatem rodzaj poematu o regionalnych dźwiękach z wybrzeża Pacyfiku i jego lasów. Podczas gdy drozdy poruszają się w szeregu harmonicznym, melodia w zwolnionym tempie ujawnia melodie zaakcentowane tradycyjnymi standardami ludowymi i jazzowymi.
Jürg Frey (CH) – Kwartet smyczkowy nr 3
Moja muzyka to cicha architektura. Jest jak cisza pokoju, ściany, krajobrazu, jak miejsca lub lokalizacje, które pozostają ciche. To cicha muzyka, ale nie jest to muzyka nieobecna. Nie jest bezsłowna/bezgłosna i nie porusza się jak wirtuoz wokół granic zapadania w ciszę. Muzyka nie osiąga swojej żywotności za pomocą gestów lub ozdób. Jej cicha obecność obejmuje wszystko: kolory, uczucia (wrażenia, emocje, uczucia), cienie, trwanie. Muzyka to cichy dźwięk, cicha architektura.
Ta muzyka ma różne emocjonalne przestrzenie dźwiękowe architektoniczne, niuanse i pustkowie, lekkość i ciężar różnych materiałów, intymność i opuszczenie, które pojawiają się i znikają. Istnieją granice między tymi stanami, które są delikatnie przekraczane, aby dotrzeć do następnego pokoju, do następnego otoczenia.
Unosząca się równowaga między tymi przybytkami a dalszym przebiegiem przenika utwór.
POWRÓT
Wykonawcy:
Quatuor Bozzini jest oryginalnym głosem i silnym orędownikiem nowej, eksperymentalnej i klasycznej muzyki od 1999 roku. Napędzając hiperkreatywną scenę Montrealu i nie tylko, kwartet pielęgnuje etos podejmowania ryzyka, eksperymentowania i współpracy, odważnie zbaczając z utartych szlaków. Mając na uwadze najwyższa jakość, kwartet wykształcił bogaty i różnorodny repertuar. Jego otwarte, oparte na współpracy, kierowane przez artystów podejście zaowocowało realizacją wielu innowacyjnych i wysoko cenionych produkcji, w tym interdyscyplinarnych projektów z wideo, teatrem i tańcem.
Aby zapewnić ciągły rozwój tej formy sztuki, muzyczne „laboratoria” Quatuor Bozzini, Composers’ Kitchen, Performers’ Kitchen i Bozzini Lab, pracują nad mentoringiem i wsparciem nowych pokoleń kompozytorów i wykonawców. Kwartet prowadzi własną
wytwórnię płytową, Collection QB, i wydał wiele uznanych przez krytyków albumów (w tym Junonomination 2020, German Record Critics’ Award), które stały się
nagraniami referencyjnymi w tej dziedzinie. Wydali również albumy z Wergo-Deutscher Musikrat, Edition Wandelweiser, Another Timbre, Hubro, ATMA Classique i Centrediscs.
Chwalony za „intensywną muzykalność i ogromną wrażliwość” (Musicworks, Kanada), Quatuor Bozzini został uznany w Bandcamp Daily za „jeden z najodważniejszych kwartetów smyczkowych na całym świecie”.
Quatuor Bozzini to samodzielnie zarządzana organizacja, produkująca serię koncertów w Montréalu i intensywnie koncertująca w Kanadzie, USA i Europie.