Kompozytorzy

CHIHCHUN CHI-SUN LEE

Twórczość tajwańsko-amerykańskiej kompozytorki została opisana jako „otwierająca oczy, stosowna, skomplikowana, przykuwająca uwagę” (Boston Globe), „odkrywająca różne nietypowe faktury i nietypowe techniki” (Gramophone), „ wschodnie techniki połączyły się z wyrafinowanym nowoczesnym stylem pisania” (Amadeus). Artystka otrzymała Stypendium Guggenheima, wygrała I Międzynarodowy Konkurs Symfonii Brandenburskiej, Theodore Front Prize IAWM oraz Konkurs ISCM/Ligi Kompozytorów. Zamówienia na jej kompozycje pochodzą z Boston Symphony Orchestra, Harvard Fromm Foundation, Barlow Endowment, Taiwan National Culture and Arts Foundation, National Taiwan Symphony Orchestra, Taiwan Philharmonic, National Orchestra of Korea, Taiwan National Chinese Orchestra itp. Muzyka kompozytorki była wykonywana w Carnegie Hall, Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2010 w Vancouver, Międzynarodowa Trybuna Kompozytorów UNESCO oraz podczas międzynarodowych festiwali i transmisji na całym świecie.

JISOON CHOI

Kompozytorka Jisoon Choi uzyskała tytuł licencjata na wydziale kompozycji muzycznej na Uniwersytecie Kobiet w Sookmyung, tytuł magistra w Hochschule fuer Musik FRANZA Liszta Weimara oraz doktorat na Uniwersytecie Kobiet Sookmyung. Zwyciężyła w konkursie F. Mendelssohna-Bartholdy oraz konkursie Via Nova i aktywnie wykonuje swoje kompozycje. Jej utwory były wielokrotnie zamawiane, m.in. przez Bach in dialog mit neuem aus Europa czy MDR w Niemczech. Choi prezentowała swoje utwory występując z niemiecką orkiestrą Weimar Kammer Orchester na festiwalu muzyki współczesnej w Jenie, a także wygłaszając własny recital z KARIEN Modernmusic Ensemble. Wykonywała swój utwór na orkiestrę – The Fly Toward The Sky z orkiestrą kameralną oraz współpracowała z harmonijkarzem Joe Powersem. Uczestniczyła również w pracy orkiestrowej z orkiestrą kameralną Speranza jako kompozytor rezydent. Choi obecnie wykłada na Sookmyung Womens University i aktywnie wykonuje swoją pracę jako członek Korean Composers Association.

SAEHOON CHUNG

Saehoon Chung, urodzony w 1980 roku w Seulu, studiował filozofię, literaturę niemiecką i kompozycję na Uniwersytecie Yonsei w Seulu, kontynuował studia kompozytorskie we Fryburgu i Kolonii. Studiował u Cheongmooka Kima, Sabang Cho, Jörga Widmanna i Johannesa Schöllhorna, uzyskując stopnie licencjata, dyplom magistra i Konzertexamen. Odwiedzał także kursy mistrzowskie Jörga Birkenköttera, Dietera Macka, Ertgrula Sevsaya, Daniela Petera Biro, Marka Andre, Hansa Abrahamsena, Chayi Czernowin, Unsuka Chin, Clary Iannotty, Pierluisi Billone i Alberto Posadasa.

Jego kompozycje były wykonywane w Niemczech, Włoszech, Korei Południowej, Singapurze, Tajwanie, na wielu festiwalach muzycznych, m.in. Kölner Musiknacht, Romanischer Sommer Köln, Parkmusik Bad Kreuznach, ATM Seoul, festiwalu Pan Music, festiwalu muzyki współczesnej Daegu, były także wykonywane przez WDR Sinfonieorchester, Ensemble Musikfabrik, Ensemble Chronophonie, Ensemble Crush, Ensemble Eins, Ensemble Eclat, Seoul modern ensemble i ensemble Timf. <Malarstwo abstrakcyjne> na orkiestrę zostało wybrane i wykonane przez WDR Sinfonieorchester Köln (zachodnioniemiecką radiową orkiestrę symfoniczną) i zostało wyemitowane.

Jego muzyka, zawierająca nie tylko dzieła czysto instrumentalne, ale także połączenia ze sztukami wizualnymi, instalacją i muzyką elektroniczną, proponuje subtelne możliwości akustyczne oraz odkrywanie pytań estetycznych i filozoficznych. Mieszka w Korei Południowej i wykłada kompozycję i teorię muzyki na Uniwersytecie Kyunghee, Uniwersytecie Chugye, Uniwersytecie w Seulu oraz na koreańskim Uniwersytecie Sztuki.

PAWEŁ HENDRICH

Paweł Hendrich urodził się w 1979 r. we Wrocławiu. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Kompozycję studiował w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu (klasa prof. Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil) oraz  w Hochschule für Musik w Kolonii (klasa Yorka Höllera). W 2020 r. był beneficjentem stypendium artystycznego Prezydenta Miasta Wrocławia.

Kompozycje Pawła Hendricha były zamawiane m.in. przez: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” (Ensemble Musikfabrik, Basel Sinfonietta), Deutschlandfunk (Kwartludium), Goethe-Institut, BHF-BANK Stiftung i Ensemble Modern, Miasto Wrocław (NOSPR), Instytut Polski w Madrycie (PluralEnsemble), Narodowy Instytut Muzyki i Tańca, Orkiestrę Muzyki Nowej, The Forbidden City Chamber Orchestra, Narodowe Forum Muzyki (Lutosławski Quartet, LutosAir Quintet, NFM Trio Smyczkowe Leopoldinum), Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Związek Kompozytorów Polskich (Pablostrom, orkest de ereprijs).

Paweł Hendrich od kilkunastu lat programuje w środowisku Max. Razem z Cezarym Duchnowskim i Sławomirem Kupczakiem tworzy trio Phonos ek Mechanes wykonujące muzykę elektroakustyczną na żywo. Do tej pory zespół występował na festiwalach muzyki improwizowanej, współczesnej i elektroakustycznej oraz na koncertach w Polsce i zagranicą.

Nakładem wydawnictwa DUX w 2010 r. ukazała się monograficzna płyta Pawła Hendricha Chamber Works, a w 2017 płyta Metaforma. Z kolei w 2012 r. wydana została debiutancka płyta C+- tria Phonos ek Mechanes (Bôłt Records). Ponadto utwory kompozytora ukazały się też na kilkunastu innych CD.

BALAZAS KECSKES D.

Balázs Kecskés D. to mieszkający w Budapeszcie kompozytor, tworzący muzykę, która pobudza wyobraźnię słuchaczy, oferując im przestrzeń dźwiękową do doświadczania zderzenia wielu światów. Jego inspiracje sięgają od św. Augustyna po Fryderyka Nietzschego, od Franza Schuberta po Katy Perry i od J. S. Bacha po Meredith Monk. Jego oratorium „Komm” zostało opisane jako posiadające „wyjątkową bluźnierczą duchowość, dzięki której publiczność może… być częścią prawdziwie świętego doświadczenia” (Radio Bartók, New Music Journal). „Komm” został zaprezentowany na 67. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów w październiku 2021 roku. Jego utwór na orkiestrę Blue, zamówiony przez Filharmonię Holenderską, miał niedawno premierę w Concertgebouw w Amsterdamie. Najbliższe projekty to m.in. koncert na altówkę dla Máté Szűcsa.

Prawykonania utworów kompozytora podjęły się takie zespoły, jak estoński chór kameralny Collegium Musicale, amerykański Garth Newel Piano Quartet, Węgierska Orkiestra i Chór Radia oraz Budapest String Orchestra. Kompozycje Balázsa były wykonywane w Düsseldorfie, Rydze, Londynie, Tbilisi i Hot Springs w Wirginii.

Artysta to jeden z zaledwie dwóch kompozytorów wybranych na mentorów w Fundacji Petera Eötvösa, który będzie w tym roku pisać muzykę dla takich zespołów jak Ars Nova Ensemble we Francji i Orkiestra Danubia Óbuda na Węgrzech. Balázs został laureatem Nagrody Istvánffy Benedek Związku Kompozytorów Węgierskich w 2020 i 2019 roku. Nagroda ta przyznawana jest corocznie wybitnemu kompozytorowi poniżej 40 roku życia.

Jako wykładowca na Wydziale Kompozycji Akademii Muzycznej im. Liszta, Balázs uczy technik barokowych, klasycznych oraz analizy muzyki współczesnej. Poprzez swoją działalność dydaktyczną utrzymuje żywy związek z klasycznym repertuarem, eksplorując wraz ze swoimi studentami najnowsze współczesne techniki. Rozumiejąc muzykę w jej szerszych kontekstach kulturowych, Balázs pisze eseje na temat wszystkiego, od elektroniki i sztucznej inteligencji w muzyce klasycznej, po porównywanie piosenek popowych do Schuberta Liedera.

Ukończył Akademię Muzyczną im. Liszta, gdzie studiował pod kierunkiem Jánosa Vajdy, a semestr spędził w Konserwatorium Muzycznym im. Luigiego Cherubiniego we Florencji jako uczeń Paolo Furlaniego.

JINSOO KIM

Jinsoo Kim (ur. 1969, KOREA) Dr Kim ukończył College of Music na Seoul National University (BM) w 1992, Peabody Conservatory of Music (MM) w 1996, State University of New York w Stony Brook (doktorat) w 2001 r. Zdobył nagrodę na 18. Konkursie Muzycznym Jungang w Seulu w Korei oraz zdobył nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim w Mołdawii w Republice Mołdawii w 1993 r. Jego utwór na orkiestrę „Gui-Chun” został wykonany przez Koreańską Orkiestrę Symfoniczną w Centrum Sztuki w Seulu (2001), Filharmonii Pusan ​​(2003)., Jinju Philharmonic (2006), Tajlandzką Orkiestrę Narodową (2006) i Orkiestrę Symfoniczną KBS (2007). Jego muzyka była również wykonywana na Wiosennym Festiwalu Muzycznym w Sankt Petersburgu (Rosja, 2004), Festiwalu Muzyki Współczesnej Tatarstan (Tatarstan, 2003), Festiwalu Muzyki Współczesnej w Pekinie (Chiny, 2004), Tajlandia ACL Composers League (Tajlandia, 2006). Kishiko International Piano Music Festival (Japonia, 2007), Indiana University Concert (USA, 2009) i Randspiele Music Festival (Niemcy, 2010). Jako aktywny kompozytor jest członkiem Towarzystwa Muzyki Współczesnej w Seulu, Grupy Kompozytorskiej „Ji-Eum” oraz koreańskiej sekcji ISCM. Wykładał na Uniwersytecie Konkuk w latach 2002-2015.

Obecnie jest dyrektorem Ensemble „Eclat” i profesorem na Kobiecym Uniwersytecie Sookmyung.

JAEKYUNG LIM

Jaekyung LIM (ur. 1978, Korea) ukończył College of Music, Seoul National University (BM), Saarbruecken Musikhochschule w Niemczech (dyplom), Uniwersytet Muzyki i Sztuk Performatywnych w Wiedniu w Austrii (dyplom), studiował na kursie muzyki elektronicznej w Forbach we Francji. Jego utwory były aktywnie wykonywane w Saarbruecken, Hanowerze, Mannheim, Ottweiler, Wiedniu oraz zapraszane i wykładane na Uniwersytecie Mongolii w Chinach. Wystąpił także na Międzynarodowym Koncercie Muzyki Elektronicznej; „Neue Musik Festival” w Saarbruecken i Duo Concert w Wiedniu, a jako kompozytor został wybrany przez różne krajowe organizacje muzyczne, w tym przez Pan Music Festival, ACL-Korea International Conference, CMSS, Music Nomad i KOCOA Music Festival.

Obecnie w Chonnam National University, Chugye College of Arts i University of Seoul stara się wychowywać młodszych studentów i jest członkiem ISCM, ACL-Korea, CMSS i Koreańskiego Stowarzyszenia Kompozytorów.

MARSEL NICHAN

Marsel Nichan to wszechstronny kompozytor mieszkający w Sztokholmie. Jako kompozytor Marsel nieustannie balansuje między kilkoma źródłami inspiracji kulturowych. W tym sensie jest on typowym dla czasu przedstawicielem rosnącego pokolenia kompozytorów, które w coraz większym stopniu podlega wpływom – wrażeniom / ekspresji – ze społeczeństwa wielokulturowego. Dla samego Marsela ta złożona różnorodność nie składa się z oddzielnych incydentów lub dekoracyjnych plam koloru, ale raczej z pewnego rodzaju artystycznej całości, nierozpuszczalnego kompozytu lub stopu. Dzisiejszy rozległy pejzaż dźwiękowy stanowi skarbnicę dla jego twórczości, stałe źródło inspiracji i odnowy.

Muzyka Marsela Nichana jest dramatyczna – dla niego wszystkie elementy muzyki są jednakowo ważne. Wierzy, że w ten sposób może stworzyć całościowy obraz tego, co chce wyrazić swoją muzyką. Wśród jego dzieł znajdują się kompozycje zarówno na instrumenty solowe, jak i różnej wielkości zespoły kameralne, duże dzieła orkiestrowe, utwory na chór, muzykę filmową oraz

muzyka elektroakustyczna. Marsel ma również silną pasję do projektów interdyscyplinarnych, z którymi często współpracuje.

W 2006 roku Marsel ukończył studia kompozytorskie i uzyskał tytuł licencjata z muzykologii ze specjalizacją w muzyce współczesnej. Studia kompozytorskie rozpoczął już w szkole muzycznej, gdy miał 16 lat. Studiował także kompozycję muzyki elektroakustycznej w Växjö u Andersa Blomqvista w 2005 roku oraz w Sztokholmie na EMS w 2009 roku.

W latach 2013/2014 studiował u Miki Eichenholza (Master Class z dyrygentury). Inni nauczyciele czy mentorzy, dla których studiował to Hans Parment, Ladis Müller, Thomas Liljeholm i Svante Widén

Marsel prowadzi także od 2012 małą wytwórnię płytową. Jest również prezesem stowarzyszenia muzyki współczesnej Media Artes oraz założycielem/producentem/dyrektorem artystycznym stowarzyszenia kultury współczesnej Nuova Arte.

a na żywo), dyrygentem i reżyserem dźwięku nagrań własnych kompozycji; W swojej twórczości współtworzył m.in. zasady aleatoryzmu, muzyki serialnej, elektronicznej, przestrzenne, intuicyjnej (zawierzającej intuicji wykonawców-improwizatorów inspirowanych tekstami słownymi kompozytora), teatru instrumentalnego.

EUNKYUNG PARK

Urodzona w Seulu Eunkyung Park, której muzyczne zainteresowania polegają na łączeniu muzyki współczesnej z innymi dziedzinami sztuki i dostarczaniu publiczności dziwnych wrażeń, studiowała kompozycję na Uniwersytecie Narodowym w Seulu w Korei. Po ukończeniu studiów magisterskich wyjechała do Paryża i studiowała kompozycję u Jean-luc Hervé oraz orkiestrację u Pierre’a Farago w Conservatoire à Rayonnement Régional de Boulogne-Billancourt, Ecriture u Vincenta Rigota w Conservatoire à Rayonnement Départemental de Créteil. Wróciła do Korei w 2009 roku, brała udział w wielu festiwalach muzyki współczesnej, w tym Takefu International Music Festival 2013, Tokyo Wonder Site & Ensemble Modern Academy w Tokio 2013 oraz Impuls 2019, została również wybrana na Mise-en Festival w Nowym Jorku 2015, oraz na rezydencję w Szwecji. Jej kompozycje zacierają granice fraz, tradycyjne traktowanie instrumentu.

KIM SHIN – WOONG

Kim Shin-Woong urodził się w Korei Południowej w 1974 roku. Studiował kompozycję muzyczną u Hongseoka Rhie na Presbyterian University, u Youngjo Lee na Koreańskim Narodowym Uniwersytecie Sztuki w Seulu. Dodatkowe studia po ukończeniu studiów magisterskich na Koreańskim Uniwersytecie Narodowym odbyły się w Staatliche Hochschule fuer Musik w Stuttgarcie w Niemczech pod kierunkiem Marco Stroppa, gdzie uzyskał dyplom i solistenexamen z kompozycji. Obecnie jest adiunktem na Presbyterian University, prowadząc zajęcia z kompozycji i teorii muzyki.

ANNA SOWA

Kopozytorka poochodząca z Tymbarku. W latach 2006–2016 studiowała na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, uzyskując dyplom z wyróżnieniem w specjalności rytmika, kształcąc się pod kierunkiem m.in prof. Szábolcsa Esztényi’ego i prof. Elżbiety Aleksandrowicz (2011), a następnie w klasie kompozycji prof. Zygmunta Krauze (2016).

W 2014 roku w ramach projektu Erasmus+, a następnie jako stypendystka KAAD studiowała w Folkwang Universität der Künste w Essen w klasie kompozycji i wizualizacji prof. Dietricha Hahnego. W latach 2017–2018 jako stypendystka Rządu Ludowej Republiki Chińskiej studiowała na Shanghai Conservatory of Music (Chiny). Z wyróżnieniem, w 2021 roku ukończyła program Master Special na Musik Akademie w Bazylei w klasie prof. Johannesa Kreidlera oraz Caspara Johannesa Waltera.

Kompozytorka w roku 2019 otrzymała Stypendium im. Witolda Lutosławskiego, w roku 2020 oraz 2021 prestiżowe stypendium Fundacji Nicati de Luze (Szwajcaria).

Jej utwory były prezentowane na festiwalach: ECLAT (Stuttgart, DE), Warszawska Jesień, Sacrum Profanum, Ad Libitum, Musica Polonica Nova, Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu (Eksperymentalne Wtorki), Polifonie, Pergine Festival (Pergine Valsugana, IT), Musica Privata, Dotknij Teatru, Fru Improvisation Contact Festival, C.A.R. contemporary art ruhr (Essen, DE), BÉTON Brut & Bruits(Kolonia, DE), Bauhaus/Kurt Weill Festival (Dessau, DE), São Paulo Contemporary Composers Festival (BR), XXV Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu, V Piotrkowskim Biennale Sztuki, Serii koncertowej – Periferien (Oslo, NO)

W 2020 roku multimedialny teatr instrumentalny na 7 performerów, audio playback i video Anny Sowy It’s Only the End of the World miał swoją premierę w Theather Basel (CH), w ramach projektu Im Flow der Apokalypse, a w 2022 teatr Leiber. Eine Nichtkammer Oper w Bruchwerk Theather Siegen (DE).

W 2021 roku wraz ze stowarzyszeniem Anomalia wygrała III edycję konkursu Fringe Fundacji Stiftung Haydn von Bozen und Trient. W ramach nagrody opera kompozytorki Silenzio/Silence miała premierę w marcu 2022 roku w ramach Opera Festival  2022 w Bolzano.

W 2022 planowane są wykonania utworów Anny Sowy w ramach: Biennale für Musik w Bremie (DE), Festiwalu Transit w Antwerpii (BE), NeoArte (PL). W styczniu 2023 w Muzeum Tinguely zabrzmi nowy utwór orkiestrowy napisany na zamówienie Basel Sinfonietty.

Utwory Anny Sowy są regularnie wykonywane w Szwajcarii, Niemczech i Włoszech. 

Kompozytorka zajmuje się także upowszechnianiem sztuki współczesnej. W latach 2013–2014 była inicjatorką i współorganizatorem Festiwalu Kontrolowanego w Radomiu (realizowanego m.in. w ramach projektów MKiDN: Lutosławski – Promesa 2013 oraz Kolberg – Promesa 2014). 

Anna Sowa jest Członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich, Członkiem IAWM (International Alliance for Women in Music) oraz Członkiem Polskiego Instytutu Studiów nad Sztuką Świata. 

W latach 2011–2017 pracowała jako nauczyciel w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu, w latach 2016–2017 roku jako wykładowca na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, prowadząc zajęcia z zakresu improwizacji fortepianowej w Katedrze Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej. Jest zapraszana także do realizacji warsztatów dla dzieci i młodzieży, m.in. podczas Ogólnopolskiej Konferencji Rytmiki w Lusławicach oraz XIII Ogólnopolskich Warsztatów Rytmiki dla uczniów szkół muzycznych II stopnia w Pile.

Bilety i karnety/Tickets and passes:

Bilety i karnety są do kupienia poprzez platformę Interticket oraz na 30 minut przed koncertami.
KUPUJĄC BILETY PRZEZ INTERNET - OSZCZĘDZASZ 20%!

dzień

1, 2, 3,4

40 zł

normalny

dzień

1, 2, 3,4

25 zł

ulgowy

dzień

5

80 zł

normalny

dzień

5

50 zł

ulgowy

karnet

5 dni

165 zł

normalny

karnet

5 dni

110 zł

ulgowy